Når det gjelder totakterne TE 250 og TE 300, skal disse ha fått nye motorer på samme måte som det allerede avdukede KTM-søskenet. Det vil si to lette og kraftfulle maskiner med balanseaksel for mindre vibrasjoner.
Motorene har også nyutviklet integrert el-start. Det er fortsatt forgasser som gjelder, men nå er det Mikunis TMX som sitter der, til forskjell fra de foregående modellene med Keihin.
Det var nettopp 2017-utgaven av TE 300 som Graham Jarvis vant med under årets Erzberg Rodeo. Det har også kommet forandringer på chassiset, og nå er gaffelen WPs nye Xplor 48. TE 125 heter nå TX 125, og man gjetter at navneskiftet understreker at modellen bare er beregnet for lukket bane.
Også firetakterne FE 250–501 ventes å få oppdateringer av både motor og chassis, men vi må vente til lenger ut på sommeren før vi får den fullstendige tekniske spesifikasjonen.
Foto: Husqvarna