Etter at Stefan Pierer kjøpter Husqvarna, ble det klart at merket skulle gjenforenes med Husaberg. Sammenslåingen har ikke skjedd ennå, men Pierer lanserer nå Husqvarna som enda et eksklusivt alternativ til de eksisterende KTM-modellene parallelt med Husaberg.
Samtlige Husqvarna-modeller har en rørramme av krommolybden og bakramme av polyamid (akkurat som Husaberg). Komposittbakramme er helt nytt innen motocross, og skal ifølge Husqvarna gi enda bedre stabilitet og fleksibiliet. Støtdemperne leveres av WP, og er fullt justerbare.
Motocross-sortimentet består av totaktsmodellene TC125 og TC250, samt firetakterne FC250, FC350 og FC450.
Endurosortimentet inneholder totakterne TE125, TE250 og TE300, samt firetaktsmodellene FE250, FE350, FE450 og FE501. Alle modeller utenom TE125 har elstart.
Husqvarnas nye modeller er visuelt sett svært lik slektningene fra Husaberg. Den største forskjellen er at bakfjæringen har link. Bakfjæringen uten link, som karakteriserer nyere enduromodeller fra KTM, er ofte blitt kritisert for manglende progressivitet.