Honda viste ikke så veldig mye nytt på EICMA, men noe som fanget oppmerksomheten vår var en skikkelig gjørmete offroader. Honda ville ikke gi oss nærmere detaljer, bare at det handler om grunnlaget for en real jorden-rundt-modell.
Det vi kan se er at det handler om en relativt smidig design med lang fjæringsvei – rundt 200 mllimeter foran etter bildene å dømme. Det oppoverbøyde eksossystemet ligner mer på sportslige egenskaper enn touring – og hvor er sideveskene? – så vi kan anta at den produksjonsklare modellen vil få en mildere design.
18 tommer bak og 21 tommer foran vitner om at terrengegenskaper vil bli prioritert. Doble skiver med firestemplede kalipere, samt selvfølgelig ABS, tyder ikke akkurat på noen saktegående modell. Motoren er etter alt å dømme en parallelltwin, men den har ingen ytre likheter med verken den nåværende 500-en fra CB-familien eller 750-maskinen fra NC-syklene. La oss håpe på en maskin på rundt 800 kubikk med en real porsjon kjøreglede og karakter.