Nye patentsøknader kan indikere at Honda ser på flere bruksområder for den Hossack-deriverte gaffelen de har brukt på seneste versjon av Gold Wing. Norman Hossack kom i sin tid opp med en ny gaffeltype som faktisk har en del til felles med Webb-gaffelen som var bruk før og under andre verdenskrig, men som egentlig fungerer som Double Wishbone oppheng på bil – bortsett fra at der er montert en gaffel i stedet for en hjulspindel. Varianter av Hossacks design er i bruk på BMWs K-serie og, som sagt, Hondas nyeste Gold Wing.
Patenttegningene tyder på at det vurderes om Hossack-varianten også kan brukes på det som ser ut som en CB1100 motor og ramme. Det foreligger også tegninger hvor gaffelen er montert på en C125 Super Cub.
Gaffelen har bevist hva den duger til både på BMW og Hondas Gold Wing – den største ulempen med den er at den ikke bidrar nevneverdig til å gjøre framparten av en motorsykkel vakker. Altså bør den helst skjules under en kåpe.
Om patentsøknaden bare er papir eller om Honda vurderer løsningen seriøst kan bare tiden vise.