Honda oppdaterer NT1100 for 2025

Hondas eminente NT 1100 blir enda bedre for 2025

Honda har oppdatert NT1100 for 2025-sesongen, og touringsykkelen får flere forbedringer. I tillegg kommer en ny versjon med Showa EERA elektronisk justerbar fjæring. For 2025-sesongen vil NT1100 fortsatt kunne leveres i både manuell og automatisk Dual Clutch Transmission (DCT) varianter, men den automatiske modellen blir også utstyrt med det nye, avanserte fjæringsoppsettet.

Utformingen av kåpe og bakpart på NT1100 er modernisert for 2025. Spesielt fremtredende er de nye, doble LED-hovedlyktene som ikke bare har et stilig DRL-kjørelys, men også integrerte blinklys. Den høydejusterbare vindskjermen kan nå betjenes med én hånd, noe som bedrer brukervennligheten. Øvre og nedre vindavvisere er også forbedret for å gi ytterligere optimalisering av værbeskyttelsen.

Den velprøvde 1084cc parallelltwin-motoren er revidert for å forbedre ytelsen. Gjennom justeringer av innsug, eksosanlegg og forbrenning skal maksimalt dreiemoment ha blitt økt med 7 % til 112 Nm, mens effekten holder seg uendret på 102 hk (75 kW). Motoren oppfyller også de strenge kravene i Euro 5+. Med en 20-liters tank er rekkevidden på rundt 400 km.

2025 NT1100 kommer også med en oppdatert elektronikkpakke. En ny seksakset IMU er integrert og kontrollerer traction kontroll, wheelie kontroll, og det nye krengningssensitive ABS-systemet. For å tilpasse kjøringen til ulike forhold har føreren tre forhåndsinnstilte kjøremoduser (Urban, Tour og Rain) til rådighet. I tillegg er det to brukermoduser der sjåføren kan skreddersy kjøreinnstillingene til sine personlige preferanser.

En ny modellvariant, NT1100 DCT Electronic Suspension, lanseres også for 2025. Toppmodellen er utstyrt med elektronisk styrte Showa EERA fjæringskomponenter, noe som sikrer semi-aktiv demping i alle kjøresituasjoner. En spesiell funksjon er muligheten til å justere fjærforspenningen bak under kjøring, noe som er gunstig på lengre turer med varierende belastning.

Komfort og praktisk bruk har også vært i fokus for denne oppdateringen. Salen har forbedret polstring for maksimal sittekomfort, selv på lengre turer. Sideveskene er større og rommer nå en helhjelm hver. Forskjermen er også større for å gi bedre beskyttelse mot sprut på våte veier.

Honda NT1100 er en touringsykkel med omfattende standardutstyr. En 6,5-tommers TFT-berøringsskjerm fungerer som førerens kontrollsenter og støtter både Apple CarPlay og Android Auto, noe som muliggjør enkel smarttelefonintegrasjon. Føreren har også tilgang til et 12-volts uttak og en USB-ladeport. Selvkansellerende blinklys og ESS nødbremssignalsystem er også standard.

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser