Honda har presentert ICE Concept – en oppsiktsvekkende 75° V3-motor med elektrisk kompressor. Parallellt med en potensiell overgang til elektrisk drift fortsetter Honda også å utvikle forbrenningsmotorer, og denne nye, væskekjølte V3-motoren skal drive et utvalg av produsentens kommende motorsykler. Konseptet har samme layout som Hondas første MotoGP totakter. Den hadde en V3, men ingen kompressor. Den var imidletid rask nok til at Freddie Spencer fikk VM-tittel.
ICE Concept-motoren har en elektrisk kompressor, en nyhet for motorsykkelmotorer, som gjør det mulig å regulere innsugstrykket uavhengig av motorturtallet. Dette gir høyt dreiemoment allerede ved lave turtall. Denne konfigurasjonen gjør også at motoren ikke trenger intercooler. Motoren er svært kompakt både på langs og på tvers, noe som gir frihet til å plassere komponenter optimalt på motorsykkelens begrensede plass. Dette gjør det lettere å få til sentralisert vektfordeling, noe som er gunstig for sykkelens kjøreegenskaper.