Honda har overrasket verden flere ganger med uventede design – noen vellykkede, andre katastrofale. Da den originale C90 ble skissert var Soichiro Honda dypt skeptisk, men hans makker hadde klokkertro på modellen så Soichiro sa: «OK. Sett i gang og lag den så skal jeg stå og se på at den mislykkes.» Han tok feil – det ble den mest innflytelsesrike motorsykkelen noensinne, for den ga Honda økonomisk ryggrad til å gjennomføre en revolusjon!
Siste skudd på Cub-stammen er CT125 som ble vist nylig. Den har kraftige offroad dekk og en revidert ramme i presset stålplate. Rammen ser kraftigere ut enn den som brukes på gateversjonen, men det er faktisk nøyaktig samme som brukes på Super Cub 125 – bare uten plastdeksler. Høyt plassert eksosanlegg, veltebøyler, effektive skjermer og høyt styre gir den et definitivt offroad-look og skivebremser foran og bak forsterker inntrykket. Det som kan være verd å merke seg er slagvolumet: I Asia er det gjerne 110 eller 150 ccm som brukes på slike maskiner. 125 ccm kan derfor indikere at den også er tiltenkt Europa. Om den kunne bli en salgssuksess?Ingen anelse, men tøff er den!