Det norske laget besto av Kevin Burud, Jarle Holm, Jon Anders Sogn Øiom, Alexander Nyberg, Martin Hovin og Marius Helmersen.
De første fem dagene var det ren endurokjøring i hele 7-8 timer, mens den siste dagen sto det motocross på programmet. Hele 550 førere fra alle verdensdeler stilte til start, totalt 23 lag, og de fem beste førerne på hvert lag fikk poeng daglig.
På telefon med BIKE berømmer Ullevålseter det norske støtteapparatet, både de som var med til Slovakia, og sponsorene som muliggjorde reisen. Vel nede ble laget møtt av grenleder og forbundet, og Are Antonsen var norsk juryrepresentant. Samtlige gjorde en utrolig dugnadsinnsats på alle fronter, blant annet hadde nordmennene eget kjøkken.
Under første dag krasjet Jarle Holm stygt og knakk flere ribbein. En skuffet Holm måtte bryte i kjølvannet av dette.Dag to var det Sogn Øioms tur, med et kjempekutt i armen og brudd i håndleddet som følge. Men han kjørte likevel videre med sydd arm og smerter.
Det ble en del prikker de første tre dagene, men til tross for skader klarte laget å krabbe seg opp fra en sisteplass til nummer 21. I og med at både England, USA, Frankrike og Spania i skrivende stund er disket, ble det til slutt en 18. plass for det norske laget etter å ha luktet på 17. plassen en stund. De diskede lagene har imidlertid apellert avgjørelsen, men på resultatlistene og ifølge juryen står nordmennene enn så lenge med attendeplassen.
Ullevålseter avslutter med at det norske laget har hatt en stupbratt læringskurve på få dager. Noe av det mest spektakulære ved arrangementet var den avsluttende motocross-sekvensen, med fellesstart og tusenvis av heiende tilskuere som fulgte denne biten et svært intenst kvarter. Neste år håper ørkenreven Pål Anders at enda flere førere tar utfordringen og stiller, og da er Spania arena for dette beintøffe arrangementet.
Les mer om Six Days i Bike nummer 10.
Bildene er levert av teamet.