Ducatis mer avslappede sportsmotorsykkel er nå offisielt presentert som en av produsentens nye modeller for 2017.
Motorens indre er nesten identisk med nye Hypermotard 939. Endring av innsug og eksossystem har imidlertid gitt motoren mer krefter tidligere i turtallsregisteret. Makseffekten på 113 hestekrefter får du ved 9 000 rpm hos SuperSport, og høyeste dreiemoment er 96,7 Newtonmeter og nås ved 6 500 rpm.
Alt dette leveres sammen med samme omfattende elektronikkpakke som hos nye Hypermotard 939. Det betyr blant annet flere kjørenivåer og flertrinns ABS, samt traction control. SuperSport blir også den første Ducatien siden Panigale som får dobbeltvirkende quickshifter.
SuperSport har god bakkeklaring og kan helles opp til 48 grader. Både fagverksrammen, som utnytter motoren som bærende element, og svingarmen er unike for SuperSport, og det samme gjelder hjulene.
Akselavstanden hos Ducatis nye sporttourer er 1 478 millimeter, og motorsykkelen veier 210 kilo.
S-versjonen har støtdempere og gaffel fra Öhlings, og dette gir full justeringsmulighet. Også basisversjonens Marzocchi-gaffel er fullt justerbar, men bak kan bare forspenning og retur stilles inn på Sachs-demperen.
Vindskjermen kan stilles inn i to trinn, og er 50 millimeter høy på det meste. Kjørestillingen er en blanding av sport og komfort, og den som vil kan utstyre sykkelen med varmeholker som originaltilbehør.
Salhøyden er 810 millimeter, men kan heves eller senkes 20 millimeter via ekstrautstyr.