Av Triumphs nye retrosykler har to nå fått den nyutviklede 1199-kubikks motoren, og sportslige Thruxton er selvsagt en av dem.
Det er ikke blitt offentliggjort noen effekttall for den væskekjølte parallelltwinnen, men i Thruxton skal denne gi 110 Newtonmeter i dreiemoment allerede ved 3500 rpm.
Noen tekniske detaljer er ride by wire og ABS som standard, i tillegg til traction control som kan kobles ut. Motorsykkelen leveres også med ulike forprogrammerte kjørenivåer og slureclutch.
To smarte detaljer er at motorsykkelen har fått USB-uttak og skjult katalysator (under motoren), som bidrar til den klassiske looken.
Den versjonen som genererer mest racingfølelse er så klart Thruxton R, som får fullt justerbare bakre støtdempere fra Öhlins og en like justerbar forgaffel fra Showa.
Bremsene foran hos Thruxton R består enn så lenge av uspesifiserte Brembo-komponenter. Vi noterer radialmonterte kalipere, samt at også hovedbremsesylinderen er signert Brembo.
Hva er din mening om Triumph Thruxton?
Foto: Triumph