Nicholas Bech og Per Nielsen hos danske Wrenchmonkees er noen av pionerene bak den nye generasjonen customscene. Byggene deres karakteriseres av stilren design, formålstjenlig customisering, og diskret innpakket teknologi. Med denne Kawasakien kastet de seg imidlertid et lysår fremover når det gjelder både ytelse og moderne teknologi. Dette er ett av årets definitive knock out-bygg.
Den kompressorutstyrte 998-kubikkeren som World Supersport-fører Kenan Sofuoglu pinte opp i 400 km/t under et rekordforsøk, har allerede fra starten en spektakulær design. Men Wrenchmonkees hadde sin egen visjon. Ved å ta for seg en gammel ZX-7R kåpe og tilføre egen magi på denne, har de skapt en tidlig 90-tallsdesign.
Alt det futuristiske hos originalen er visket ut og erstattet med en rå stil som oser retro-endurance. Kawasakis stålramme er intakt, men hvitlakkert. På begge sider bak ZX-7R-kåpen er en aluminiumkonstruksjon bygd for å romme elektronikk og et mindre ekspansjonskar til kjølevæsken.
Også luftinntaket til kompressoren måtte bygges om. Bensintanken er flyttet til den spesialbygde bakrammen av aluminium. Denne er delt i en seksjon under salen og en i kutsen, der tanklokket er plassert. Totalt kan motorsykkelen nå tankes opp med ni liter bensin.
Salen er sydd i solid neoprene-materiale. Tankdummyen er lavere, og rommer nå det synlige batteriet med endurance-type enkel tilgang. Alle kåpene kan løsnes med totalt fem bolter, og motorsykkelen er også kjørbar uten kåpene. Hele motorsykkelen har fått en lavere profil med de nye kåpene, men også på grunn av at gaffelen er senket 15 millimeter ved hjelp av ny innmat fra demperprodusenten Hyperpro.
En av de mest synlige modifiseringene er den dobbeltsidige aluminiumsvingen fra GIA Engineering, som dempes av en fullt justerbar Hyperpro-demper. De hvite hjulene fra Dymag er av magnesium, og både bremseskiver og kalipere foran kommer fra Beringer. Stålomspunnede bremseslanger og Beringer-kaliper på bakbremsen kompletterer bremseoppgraderingen. Uhrewerk har produsert den øvre styrekronen og fothvilerne. Motoren er forblitt urørt, og det samme er et luftfilter fra Sprintfilter og en lyddemper fra SC-Project.
Ifølge opplysninger er 198 hestekrefter målt på bakhjulet, og kjøreklar veier motorsykkelen 220 kilo.