Med den siste oppgraderingen har Honda fortsatt å utvikle det nye konseptet på noen områder, men gått tilbake til enkelte detaljer fra den gamle. Den største endringen har skjedd på bakparten til Gold Wing Tour – topp modellen med fullt veskesett. På den nye versjonen av Gold Wing reduserte Honda bagasjekapasiteten til 110 liter, ned fra forgjengerens 150 liter. Det ble tydeligvis ikke godt mottatt av kundene, for nå er volumet økt til 121 liter totalt.
Dette har skjedd ved at toppboksen er blitt 11 liter større. Ryggstøtte for passasjer er også omarbeidet slik at passasjeren nå får en mer behagelig vinkel på overkroppen. Setene er nå kledd med en blanding av lær og kunststoff. Stereoanlegget har også fått en oppgradering: De som er musikkinteresserte får nå «Suveren lydkvalitet med levende dynamikk», noe som gjelder helt til kompressorhornene på en langtransport overdøver Hey Jude …
Gitt at det er toppmodellen som har fått de fleste oppdateringene kan det være verd å nevne at standardmodellen også får glede av forbedret audio og at den glede seg over en ny farge som heter «Pearl Deep Mud Grey» – den minst attrakticve betegnelsen som finnes på en farge som egentlig er OK. Gold Wing Tour leveres i Gunmetal Black Metallic, mens Classic Candy Red beklageligvis bare er tilgjengelig på DCT modellen.