Løpet var Frostads debut i et internasjonalt rally. På forånd trodde Frostad at det ikke skulle være mulig å komme høyt opp på resultatlisten. Løpet var bare ment som oppkjøring og trening foran vinterens Paris-Dakar.
– Jeg har lært mye lært utrolig mye på disse dagene, og har etablert et godt forhold til det belgisk serviceteamet mitt. Det er disse jeg skal jobbe sammen med under Paris Dakar, så det er tilfredsstillende at samarbeidet har gått så bra, forteller Frostad på mobiltelefon fra Tyskland.
Mye å tenke på
Motorsykkel-rally er meget krevende for førerne. Man skal ikke bare kjøre riktig vei og fort. Man må lese roadbook og passe på tripptelleren selv også. – Det gjelder å ikke se ned i roadboka på feil tidspunkt, flirer Frostad og tenker på et par ganger da han ble sittende fats i myrlendt terreng.
Gjermund har høstet verdifull erfaring og kompetanse på rallykjøring i Tyskland. Han har også fått møte mange av konkurrentene han skal bryne seg på i Paris-Dakar. Disse karene, mange av dem med flere Paris-Dakar starter bak seg, har også delt sine erfaringer med Gjermund.
Innsatsen i det tyske rallyet ble lagt merke til i rallymiljøet. Gjermund ble sporenstreks invitert til å delta på et treningsopplegg i ørkenkjøring i Tunis i slutten av måneden.
– Det hadde jo passet fint foran Paris-Dakar, så vi får se hvor langt pengene rekker, sier en optimistisk og fornøyd Frostad.