Det dreier seg om ett av 150 eksemplarer bygd for gatebruk, og den skal nå selges på Race Retro Show i Stoneleigh Park i England. Superbiken lander sannsynligvis på rundt 30-35 000 pund. Den som er interessert i å legge inn et bud på sykkelen, kan klikke seg inn på Silverstone Auctions.
Petronas bygde 150 eksemplarer av denne superbiken i 2003. Den ble utviklet for å kjøres i MotoGP, men man valgte i stedet å kjøre den i Superbike-VM. Da måtte man bygge en serie landeveisregistrerte sykler for å klare homologiseringsreglene fra FIM før man kunne konkurrere med den.
Motoren er en væskekjølt rekketreer på 899,5 kubikk, og en effekt på 129 Hk. De første 75 syklene i denne serien ble bygd i England, mens resten av maskinene ble bygd i Malaysia.
Carl Fogarty og Petronas startet et superbike-team etter hvert, og i denne stallen fant man også Troy Corser og James Haydon. FP1 havnet på pallplass to ganger i 2004-sesongen, men måtte finne seg i å bli akterutseilt av sine japanske konkurrenter de neste sesongene.
– Det er ingen tvil om at dette er en av de peneste syklene ute på veien. Den kombinerer den seneste teknologien med eleganse, og vi har satt en helt ny standard for gatesykler, sa Carl Fogarty da motorsykkelen var ny.