Den store, overraskende nyheten er MT-07, lillebror til allerede offentliggjorte MT-09. MT-07 har derimot en tosylindret motor, i stedet for tre, som ligger på 689 kubikk. Modellen veier inn på 179 kilo og har 74 hestekrefter. Den deler mange komponenter med storebror, men MT-07 vil også bli å finne i A2-utgave.
MT-09 ble samtidig presentert i Street Rally-utgave, en motard-inspirert spesialversjon. Flere nye komponenter har kommet til, deriblant diverse kåper og handguards. Salen er flatere og fotpinnene er nye.
Motoren i Super Ténéré er knadd litt på og den har fått et nytt eksossystem, noe som har gitt to friske hester til og en finere motorkarakter. De ulike kjørenivåene er finjustert og en ny LCD-instrumentering med girindikator er på plass.
En vindskjerm som kan settes i fire nivåer og cruise control er standard. Nytt er det også at modellen kommer som en ZE-versjon, noe som betyr at den har elektronisk justerbare dempere.
I custom-segmentet presenterte Yamaha XVS1300 Custom og SR400. SR400 og 500 var populære på 70-tallet og klassikeren på 400 kubikk kommer nå tilbake i ny utgave. Motoren er en luftkjølt endunker og deler mye av det opprinnelige designet, dog har den fått moderne innsprøytning. Men den eneste måten å starte den på er med kick!
Hva sier du om Yamahas planer for 2014?