Flere forhandlere går sammen og bygger MCO-kjeden

Kim Harald Jøranli er kjedeleder i MCO-kjeden som har to butikker i Oslo og en i Drammen.

Pressemelding: Tre av Norges ledende MC-butikker går sammen og danner MCO. De tre selskapene MC Oslo AS, Hestmann Motor AS og Monsterbike AS slår sammen merkevarene og danner den landsdekkende butikkjeden MCO.

-Ved å slå sammen tre sterke aktører i bransjen, skaper vi en kjede som gir kundene bedre tilgang til et bredere utvalg av motorsykler og utstyr, samtidig som vi bygger et robust fagmiljø, sier Kim Harald Jøranli, kjedeleder i MCO.

–Dette samarbeidet gir oss en unik mulighet til å styrke posisjonen vår i markedet, fortsetter Jøranli.

Stor Yamaha-butikk i Oslo
Robert Svendsen, butikksjef hos MCO Furuset, ser store fordeler med sammenslåingen.

-Å bli en del av en større kjede gir oss betydelige synergieffekter. Vi kan dele kunnskap, effektivisere driften og tilby kundene enda bedre service.

Svendsen var selv med å bygge opp trafikkskole-kjeden Wright før han i fjor høst slo seg sammen med Andreas Alm som drev verkstedet Hestmann Motor AS som i lang tid har jobbet med Yamaha-motorsykler. I januar åpnet duoen en stor Yamaha-butikk med tilhørende verksted og avdeling for deler og kjøreutstyr på Furuset i Oslo. Butikken vil nå altså bli drevet under merkevarenavnet MCO.

Yamaha-butikken er lokalisert i de gamle lokalene til MC Oslo som rett før jul flyttet til Vollebekk, langs Østre Aker vei i Oslo.

BMW-avdeling i Drammen
Også i Drammen er det god stemning. Monsterbike som i en overgangsfase har benyttet navnet MC Drammen, ser frem til å jobbe under MCO-merkevaren.

-Som et samlet lag kan vi dra nytte av felles ressurser, markedsføring og innkjøpsavtaler. Dette gir oss større konkurransekraft og en bedre kundeopplevelse, sier Torgeir Jahren, butikksjef i MCO Drammen.

I butikken i Kobbervikdalen i Drammen er det nå også mulig å kjøpe BMW, i tillegg til Honda og Suzuki.

Merkevaren MCO vil gradvis bli mer og mer synlig i det norske mc-miljøet
-Monsterbike, Hestmann Motor og MC Oslo er veldig respekterte merkevarer blant norske motorsyklister. Omprofileringen vil derfor skje gradvis. Vårt hovedfokus nå er å ta imot strømmen av kunder som er klare for vårens første kjøretur. I løpet av året er målet at vi er helt ferdige med navnebyttet, avslutter kjedeleder Kim Harald Jøranli.

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser