Italienske Moto.it har fått tak i flere bilder av kommende Ducati Panigale V4. Ducati har allerede offentliggjort en stor del av nyhetene hos den nye kraftkilden, dette rapporterte vi om tidligere i uka, og spesifikasjonene finner du også i denne artikkelen.
Hele motorsykkelen skal imidlertid ikke vises offisielt før i november, på Eicma-messen. Navnet skal imidlertid være bekreftet av Ducatis daglige leder Claudio Domenicali. En av de tydeligste forskjellene fra dagens Panigale når det gjelder chassiset, er at den sidemonterte demperen nå er borte og erstattet av en mer tradisjonell sentralt plassert demper. Det er en naturlig utvikling, da sidemonteringen bare hadde med den plasskrevende twinnen å gjøre.
Demperne på denne motorsykkelen, som etter alt å dømme er en Panigale V4 S, er Öhlins semiaktive varianter, og de smidde felgene kommer ifølge opplysninger fra Marchesini.
Fakta: Desmosedici Stradale
Engine type 1 103 cm³, 90° V4 with reverse-rotating crankshaft
Bore x stroke 81 x 53.5 mm
Compression ratio 14:01
Max power More than 210 Hp @ 13 000 rpm*
Max torque More than 120 Nm (88.51 lb-ft) from 8 750 to 12 250 rpm*
Firing order “Twin-Pulse” firing order with crankshaft-pins staggered by 70 degrees
Timing system Desmodromic timing system with chain and dual overhead camshafts, 4 valves per cylinder
Lubrication Semi-dry sump lubrication with four oil pumps: 1 delivery and 3 return
Air intake Four oval throttle bodies with an equivalent diameter of 52 mm, connected to variable length intake manifolds
* The power/torque values indicated are measured using an engine dynamometer according to homologation regulation and they correspond to the homologated data, as quoted in the Bike Registration Document.
Gearbox 6 speeds with Ducati Quick Shift (DQS) up/down
Clutch Slipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic control
Maintenance Desmo Service 24 000 km