Espressoracer

Simone Conti heter mannen bak dette skaperverket. Han er ikke motorsykkelbygger av yrke, men jobber i et familieeid firma rett utenfor Modena i Italia.

Han har imidlertid ambisjoner om å bli profesjonell bygger i fremtiden, og har så langt bygd seks ulike motorsykler under navnet SCM, Simone Conti Motorcycles. Fire prosjekter til står i garasjen og venter på å bli ferdige. Denne Ducatien er til eget bruk.

Grunnlaget for bygget er en Supersport 1000 fra 2003. Tanken var først å bygge en caféracer av den, men et sted på veien gikk det galt.

– Jeg endrer konsept 9 av 10 ganger, forteller han.

Alt fra kåpe til tank og salkåper er spesialbygd i aluminium, som han har formet med ”engelsk hjul” og hammer. Den sportslige stilen i bygget er videreført enda et hakk med diskret LED-belysning både foran og bak.

Motormessig er motorsykkelen oppgradert til 1100 kubikk, og det sitter en slureclutch montert på den.

Planen var å bytte hjulene til et par i karbonfiber som Simone hadde liggende i garasjen, men de passet ikke som han hadde tenkt seg. Svingarmen er bygd om, og han har oppgradert til Brembo-bremser bak. På grunn av den omarbeidede svingarmen var han tvunget til å lage andre fester til den nye bremsen.

Öhlins har stått for fjæringsdetaljene både foran og bak. I denne racing-utgaven har den også fått en masse karbonfiber. Imidlertid har han valgt å ikke lakkere sykkelen, og den har heller ikke fått noen dekaler. Den eneste fargedetaljen på motorsykkelen er rammen, som gir den en kunstferdig kontrastfarge mot alt det grå.   
 

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser