SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Nylig rapportere vi at Ducati skulle jobbe med en maxiscooter – rettere sagt en Hyperscooter. Dette er et segment som vokser, og som de fleste store fabrikkene nå har et bein innenfor. Det var dog ikke første gang et slikt rykte florerte, og nå har Ducati dementert ryktene på nytt.
– På lang sikt er ikke motorsykler med små motorer noe for Ducati, sier daglig leder Claudio Domenicali til MCN. Motorsykler på 250, 350 og 500 kubikk ligger ikke i Ducatis umiddelbare fremtidsplaner. Vi mener at vi kan fortsette å ekspandere med vårt nåværende sortiment og noen nye produkter, men Ducati skal jobbe mer med høyteknologiske modeller, ikke legge flere modeller under de nåværende.
Ducati er en av få fabrikker som ikke har en motorsykkel under 500 kubikk. Nylige presenterte Kawasaki sin første scooter, og BMW jobber med den indiske kjempen TVS for å finne motorsykler under 500 kubikk.
I 2011 ble Domenicali feiltolket av et italiensk motorsykkelmagasin, og dette førte til ryktene om en maxiscooter. Sammen med dementiet kommenterer han det som skjedde.
– En skal aldri si aldri om fremtidige modeller, men jeg kan bekrefte at det ikke finnes planer om å bygge en Ducati-scooter, verken nå eller i nærmeste fremtid. Jeg kan ikke forstå hvorfor dette har blitt en så stor greie.