Suzuki Tyskland ville vise en ombygd Bandit på Glemseck 101, Europas største caféracer-festival.
Istedenfor å kjøre safe med et veletablert firma, valgte de å koble en erfaren og en ung designer. Hans A. Muth skaffet seg et navn som Chief of Styling hos BMW. Etter dette gikk han videre til Suzuki, og han var en del av teamet som designet 1981-utgaven av Katana. Sammen med den betydelig yngre Daniel Händler har de nå kastet seg over en Bandit 1250.
Forgaffelen er hentet fra en GSX-R, komplett med bremser og kroner. Felgene er tatt fra PVM, og bremse- og clutchhendelen er fra ingen ringere enn svenske ISR. Bygget har fått ny mapping og lyddemper fra Cobra, og dette skal ha økt effekten fra 98 hestekrefter til nærmere 120.
Bakrammen er modifisert for å få den bøyde formen dere ser på bildene. En enkel hvit magekåpe er blitt påmontert, og sett bort fra lærinnslaget er bensintanken original.