Ryktene har fortalt om store forandringer hos Ducatis MotoGP-team, men det blir fortsatt seende slik ut som nå. Samtlige fabrikksførere har valgt å forlenge kontrakten for neste år. Cal Crutchlow har i løpet av sesongen uttrykt åpenlys misnøye. Han hadde opsjon på ikke å forlenge kontrakten, men valgte altså å bli. Andrea Dovizioso skrev under for ytterligere to år, og Andrea Iannone blir også hos Ducati-fabrikken.
Ducati Corse-sjef Gigi Dall'Igna har lovt å bygge en mer konkurransedyktig motorsykkel foran neste sesong, og han uttaler at Andrea Dovizosos tekniske ekspertise har vært avgjørende. GP15 skal blant annet få en helt ny motor i 2015. Den vil være betydelig mindre enn dagens, og skal sitte i et helt nytt chassis. Fabrikken vil imidlertid ikke overveie V4-konseptet med 90 graders vinkel.
Alternativene var ikke mange for Ducati-førerne, da fabrikksførerstatus hos Suzuki er de eneste ledige jobbene i serien for tiden. Crutchlow skal også ha blitt tilbudt plass hos et satellitteam hos Honda, men ville da ha måttet gå ned i lønn. Det påstås at Andrea Iannone får full fabriksstøtte hos Ducati, men i hvilken form er ennå ikke klart.