CFMoto presenterer sportssykkelen 657 SR-R.

CFMotos nye 675 sportssykkel viser at den kinesiske fabrikken kan stå på egne ben.

Den tresylindrede motoren i 657 SR-R har et slagvolum på 675 kubikk og er oppgitt til 95 hk ved 11.000 o/min. Maks dreiemoment skal være 70 Nm ved 8.250 o/min. 657 SR-R veier 194,5 kg med full tank og har en toppfart på 219 km/t. Fjæringen består av USD-gaffel foran og monodemper bak, begge fra KYB. Bremsesystemet kommer fra J-Juan og har to 300mm skiver og 4-stemplede kalipere foran, 240mm skiver og enstemplet kaliper bak. Spesielle luftkanaler skal øke kjølingen av bremsene. Dekkene er fra CST, 120/70 foran og 180/55 bak sitter på 17-tommers felger. Modellen skal , i følge CFMoto, ha et omfattende elektronisk utstyr, som styres via en 5-tommers TFT-skjerm med Bluetooth. Funksjoner inkluderer to-trinns traction kontroll, quick-shift for rask giring og laptimer. Et dekktrykkovervåking er tilgjengelig som ekstrautstyr. Bensintanken rommer 15 liter. Denne sykkelen viser at CFMoto også står på egne ben, ikke bare KTMs, og gir en klar indikasjon på at kinesisk mc-industri må tas på alvor. Dagens situasjon for kinesiske motorsykler minner en del om hvordan det var da japanske motorsykler først kom til Europa. Vi vet alle hva som skjedde etter det. Det er kanskje noe i ordtaket om at historien gjentar seg…

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser