Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Stoner, som etter 2012-sesongen pensjonerte seg fra all motorsykkelracing kun som 27-åring, har nå forlenget testkontrakten med Honda. Til tross for at han egentlig er gått av med pensjon, har stortalentet Stoner fortsatt å utvikle MotoGP-sykler nettopp for Honda. Han er en enestående dyktig testfører som den gamle arbeidsgiveren ugjerne slipper fra seg.
Stoner var med på å utvikle blant annet produksjonsraceren RCV1000R, som privatteamene disponerte i VM i fjor. Nå vil Honda fortsette å kjøpe hans tjenester i fremtiden siden enhetselektronikk og Michelin-dekk skal implementeres fra og med 2016-sesongen.
Honda har stor nytte av å bruke en fører av dette kaliberet. Han kan presse MotoGP-raceren til det ytterste og finne eventuelle mangler, samtidig som han med sin erfaring er god på å analysere og formidle det som skjer. Han er dessuten en av få førere som kan kjøre Hondas racer med nåværende Bridgestone-dekk og sammenligne dem med Michelin. Teamets egne førere har ikke samme mulighet til å prøve et annet dekksfabrikat i løpet av sesongen.