– Det var en grusom varme som møtte oss i Alabama. På det meste var det 37 grader i skyggen og 85% luftfuktighet. Å kjøre 21 runder, altså over 30 minutter, i tett fighting med små marginer var noe av det tyngste jeg har vært med på. Det kan beskrives med ett ord: smerte, forteller Caroline i sin pressemelding.
Målet for helgen var å fullføre to solide race blant topp 10, og dermed skaffe nok poeng til å være blant topp 15 i Superstock, som trener og kjører kval sammen med Supersport-klassen. Siden Caroline ikke kom i mål i noen av racene på New Jersey og måtte stå over helgen i Virginia, var sammenlagtplasseringen før helgen nummer 18. I Wisconsin første helgen i juni ble hun henholdsvis nummer 10 og 14, og nådde da for første gang målet om en plassering blant de ti beste Superstock-førerne i et enkeltrace.
Etter kvalen på lørdag hadde Caroline 12. startspor i Superstock 600, og 20. startspor totalt. Totalt 9 Supersport- og 39 Superstock-førere hadde stilt opp til helgens arrangement.
Caroline betegner lørdagens finaleløp som et kjemperace. Hun fikk en bra start, kjørte stabile og raske rundetider, og gjorde minimalt med feil. Resultatet ble en solid niendeplass i Superstock og seks viktige poeng. Søndag morgen våknet hun imidlertid syk, og det var lenge uvisst om hun ville orke å kjøre det siste racet. Men hun kom seg opp på sykkelen, fokuserte på å holde et stabilt tempo til mål, og fullførte på en hederlig 11. plass.
– De fem siste rundene var en mental kamp. Jeg kom til mål, men det hadde helt klart sin pris. Dehydrert og med kramper i hender og bein ble jeg tatt hånd om av det medisinske teamet, som sørget for å få kjølnet ned kroppen og gitt væske intravenøst, uttaler hun.
Til tross for varme og sykdom klarte Caroline målet for helgen; hun ligger nå på en 14. plass sammenlagt. Om to uker kjører hun på Miller Motorsport Park i Salt Lake City, Utah.
Også Ole Bjørn Plassen og Thomas Sigvartsen kjørte internasjonalt forrige helg. Begge var i ilden i Catalunya.
Ole Bjørn Plassen kvalet inn helt oppe på fjerdeplass i Superbike-EM, og i kjølvannet av dette betegner teamet den flotte sjuendeplassen i racet som en liten nedtur. Teamet valgte det hardeste dekket for å få en fordel på de siste fem rundene på det varme underlaget. Dessverre ble løpet stoppet etter tre runder på grunn av en krasj, og omstarten ble bare på sju runder. Dermed gikk planen i vasken.
Thomas Sigvartsen endte på henholdsvis 11. og 15. plass i Moto2, fra 19. startspor. Selv betegner han dette som ikke sin beste dag på jobben, men han tar med seg positive ting videre, roser teamet, og satser på å knekke koden med den nye løpssykkelen snart.