Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Cagiva kommer tilbake i 2021 med elektriske motorsykler beregnet på urbant bruk. Dette bekreftes av Timur Sardorov – sjef for MV Agusta og som også sitter på rettighetene til Cagiva. Prosjektet er endel av MV Agustas langsiktige plan om å øke årlig produksjon fra 3000 til 25000 enheter. Det er ikke snakk om høy ytelse – Sardorov sier det vil dreie som om motorer på ca 4 kW, men det blir definitivt motorsykler – ikke scootere.
Men, han mener også at det om 6-7 år vil bli mulig å lage profitable elektriske motorsykler som tilsvarer en 350 i ytelse. Slik situasjonen er i dag er det, i følge Sardarov, ingen av dem som lager større elsykler som tjener penger på virksomheten. Navnet Cagiva er et akronym av Castiglioni Giovanni Varese og ble etablert i 1978. Cagiva kan skryte av seier i Dakar med sin Cagiva Elefant, seier i 500 MotoGP
(hvor de lovet at den føreren som kunne hente hjem Cagivas første seier ville bli belønnet med en Ferrari) og ikke minst, den sportslige lettvekteren Mito.