SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Den siste farsotten på dekkfronten er at dekkprodusentene eksperimenterer med ulike gummiblandinger for å få ulike egenskaper på de forskjellige områdene på dekkene. Nå avslører Bridgestone, eneleverandør av dekk i MotoGP, at et nytt assymetrisk bakdekk skal testes i MotoGP-løpet i helgen.
Catalunya-banen er utformet med åtte høyrekurver og bare fem venstrekurver og i tillegg er høyrekurvene betydelig raskere, noe som varmer opp denne siden av dekkene mer. Bridgestones bakdekk har derfor fått en mykere gummiblanding på venstre side og dette skal gi bedre feste i de mer langsomme svingene. Høyresiden blir i så måte hardere for å bedre kunne takle de høye temperaturene i høyresvingene
Håpet er nær sagt selvsagt fra Bridgestones side at dekket skal gi bedre feste over hele banen, men om det fungerer gjenstår å se. Rent teoretisk finnes det nemlig en risiko for at dekket ikke oppfører seg tilstrekkelig konsekvent.
Hva tror du om denne løsningen? Bare tull eller har det noe for seg?