SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Et av de mest populære treffene for motorsykkelbyggere i USA er The One Motorcycle Show i Portland. I år hadde Chris Canterbury dessverre sendt den fineste utstillingsmodellen til en kunde i Guatemala, så han var derfor nødt til å skru sammen noe nytt.
Det gjorde ikke saken bedre at det bare var sju uker igjen til at The One Motorcycle Show skulle gå av stabelen. Chris Canterbury valgte imidlertid å ta den helt ut. Han tok tak i en BMW R100 fra 1980, bygde den om til en stiv rammekonstruksjon, og overladet motoren med ikke bare ett, men to turboaggregater. Rammen ble forsterket for å tåle høyere effekt. Bakskjermen og fundamentet til salen konstruerte han selv.
Den flammelakkerte tanken kommer fra en Dnepr, og har fått to instrumenter på et litt finurlig sted foran salen. De moderne detaljene i bygget representeres av LED-lys i frontlykten, digitale instrumenter foran føreren, og elektronisk innsprøytning fra Mega squirt. Turboaggregatet kommer fra Speed Daddy.
Forgaffelen har nå progressive fjærer, og foran klyper bremsekaliperen om en spesialprodusert 320 millimeters skive. Hele bygget har fått en liten hjelpende hånd fra BMWs egen Ola Stenegard.
Foto: Boxer Metal