SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
I går kom vi i redaksjonen hjem etter å ha pløyd gjennom et par hundre mil med seks nye testmotorsykler. Tanken var å kombinere det nyttige med det morsomme ved å hardteste touringsykler i to ”klasser” samtidig som vi tok dem med til Østerrikes MotoGP på Red Bull Ring.
En slik tur setter sitt preg på motorsyklene, og det var mildt sagt en viss patina på dem da vi krysset Øresundsbroen på vei hjemover. Selvsagt er det fint med nyvaskede motorsykler, og å holde motorsykkelen sånn noenlunde ren gjør det enklere å oppdage eventuelle lekkasjer og annen sikkerhetsrisiko. Men personlig synes jeg det er herlig med en møkkete motorsykkel – en som bærer preg av å ha måttet slite litt.
Dekkene hadde tydelig Autobahn-slitasje, men viste også en antydning til hvor moro vi har hatt det på de østerrikske serpentinveiene. Fronten var full av moste insekter, og det skitne regnvannet hadde tegnet fine streker over kåpene.
Her kommer det noen skitne fotos av syklene i ”Sporttouring-testen”. Det er 2017-modellen av BMW R1200RS, Ducati 900 SS, samt Kawasaki Z1000SX. Alle inntrykkene fra den lange testen, målte verdier og resultater får du i en kommende utgave av Bike!
Og til alle dere som liker å vaske og stelle – ta det med ro! Da vi kom hjem til redaksjonsgarasjen, fikk hver sykkel en kjærkommen vask.
Hvilken motorsykkel mener du ville sett best ut full av veistøv og innsekter etter en skikkelig langtur?