Testene begynte i Cartagena, som ligger en time fra Alicante. Her hadde jeg store problemer med sykkelen, hvor den var både tung og vanskelig å svinge på denne meget tekniske banen. Heldigvis fikk jeg eksperthjelp, og i løpet av mine tre dager med testing var det som å kjøre en helt annen sykkel. FOR en følelse!
Planen var å fortsette testingen i Tyskland, men der var det meldt 7 grader, regn og stiv kuling. Vi bestemte oss for å ta en helomvending, og dro til Motorland Aragon, en av verdens råeste MotoGP-baner! Dette er en rask bane, hvor jeg på det meste var oppe i en toppfart på 260km/t. Det var godt over 200 førere der for å teste, på alle nivåer. Etter tre dager med endt kjøring var jeg den raskeste 600-føreren på banen med nesten et sekund, og femte raskest totalt med bare 1000 kubikkere foran meg. Ettersom banen er ekstremt rask med over en kilometer med langrake er det helt klart en stor fordel å kjøre 1000 kubikk.
Dessverre var ikke alt bare positivt under testen på Motorland Aragon heller. 5 førere var involvert i en stor krasj, og en italiener mistet livet. Mine tanker går til hans familie og venner.
Testingen før sesongen fortsetter om halvannen uke på Anderstorp i Sverige før premieren i det svenske mesterskapet går av stabelen 27-29.april.
Håper alle har hatt en super påske 🙂
Caroline