Jeg hadde en god følelse helt fra starten av i Mugello. Allerede på fritreningen gjorde vi justeringer på oppsettet som virket bra, så under kval 1 greide jeg mange gode rundetider. Jeg hadde foreløpig pole foran kval 2, og ganske god margin til nestemann. Derfor konsentrerte jeg meg om å gjøre siste justeringer på oppsettet, mens jeg samtidig fulgte med på pitsignalene i tilfelle noen skulle slå pole tiden min. Det var det ingen som greide, så jeg hadde beste startspor til løpet.
Nå hjalp jo ikke det så mye i og med at jeg gjorde en elendig start Jeg «druknet» motoren i bensin, og sykkelen ville overhodet ikke flytte på seg. Dermed kom jeg ut som nummer 20 eller noe. På de første 2 rundene gjorde jeg også noen feil, så det så ikke helt bra ut Fra runde 3 kom jeg i gang med jobbingen, og da gikk det ganske raskt fremover.
Jeg gikk opp i ledelse i løpet av 4. runde, og den eneste som greide å holde følge med meg var Jakub Kornfeil. Det var ikke mulig å bli kvitt han, så det var klart at dette kunne bli en nervepirrende sisterunde med tanke på slipstreammulighetene på langsiden. Målgang er helt i enden av den 1 km lange langsiden, og på våre sykler har man helt ekstrem effekt av slipstreamen. På nest siste runde prøvde jeg å la Jakub dra, men selvfølgelig ville han ikke det. Det er absolutt best å ligge som nummer 2 ut av siste sving, bare man er nærme nok. Så derfor måtte jeg bare gi alt jeg orket for å prøve å ha tilstrekkelig avstand slik at han ikke kunne utnytte slipstreamen min. Og det virket!!!
Jeg vant, Jakub ble 2 og Dajiro Hiura ble 3. Danny Kent, som lå rett bak meg i sammendraget, ble «bare» nummer 7. Dermed dro jeg fra han sammenlagt. Jeg leder nå med 20 poengs margin, så det er bra.
Mini-wheeliene som de viste på TV var jo ikke så veldig profesjonelle
Jeg kan mye bedre enn det:)
Ellers var Aksel Lund Svindal og så på løpet mitt. Det var hyggelig å treffe han!
Etter at løpshelgen var over dro jeg sammen med Scott Redding til Barcelona. Vi er der nå, og trener mye sykling. Det blir også tid til litt bading. Til helgen skal vi opp i Pyreneene og sykle, så det blir mye fin trening frem til mitt neste wildcard for Red Bull KTM Moto Sport. Det blir neste helg under Catalunya Grand Prix, så da blir det oransje sykkel og start nummer 50.
Hilsen Sturla