– Hei, Jonathan, du har vært i Almeria på lanseringen av de oppdaterte 650-søsknene. Hva har Honda utviklet?
– Begge er gått fra F til R, ikke bare når det gjelder modellnavnene, men også spesifikasjonene. Rekkefireren er skjerpet med mer effekt høyere oppe i registeret. Chassiset har fått bedre bremser, ny fjæring, og en lettere ramme – alt i alt er den kjøreklare vekten redusert med fem kilo.
– Og hvordan føles alt dette i virkeligheten?
– Til tross for at det bare handler om noen få hestekrefter og kilo i sammenligning med forgjengeren CB650F, merker en dette. Motoren føles ikke like Honda-typisk lenger – det vil si funksjonell, men litt tannløs. Det er mere liv, og motoren høres faktisk kvikk ut. En kompetent innstegssykkel er nå blitt enda bedre.
– Noen overraskelser?
– At jeg fortsatt blir overrasket over hvor mye bedre livet er i over 20 plussgrader. Når det gjelder motorsyklene, er det ingen store overraskelser, men mange små forbedringer – helt perfekt er disse imidlertid ikke. Les mer om førsteinntrykkene av prøvekjøringen i en kommende utgave av Bike.