På hver messe gjennomfører arrangøren en undersøkelse for blant annet å kartlegge hvor de besøkende har skaffet seg informasjon om messen i forkant. 37 prosent svarte at de hadde sett budskapet om messen i fagblad/messekatalog. Av disse svarte hele 64 prosent at de hadde hentet informasjonen i Bike.
Vi har ikke konkrete tall for våre konkurrenter, men får opplyst av messen at responsen på Bike var større enn samtlige konkurrerende medier til sammen.
Overraskende gode tall
Vi har lenge visst at Bike er størst både på papir og på internett. Men det kommer litt overraskende på oss at vi er størst også når tallene for alle våre konkurrenter slås sammen, sier redaktør Morten Broks.
Han har også fått tilgang til tallene for internett i den samme undersøkelsen som viser at 47 prosent hadde skaffet seg informasjon på www.bike.no, mens bare 17 prosent hadde lest dette hos nærmeste konkurrent. Ekstremt gode tall som bekrefter at Bike er suverent størst på web også.
– Ingen i Norge bruker større ressurser enn Bike for å spre kjøreglede til norske motorsyklister. Da er det selvsagt gledelig å se at vi når frem med budskapet vårt til så mange, sier Bike-redaktøren.
Bike har i dag cirka 40.000 lesere av papirutgaven. I tillegg leses websiden www.bike.no av cirka 45.000 norske motorsyklister hver måned. En del av disse er de samme leserne, og samlet sett har Bike cirka 60.000 lesere på web og papir.
Med vennlig hilsen
Lisbeth R. Concepcion
Annonseansvarlig BIKE Norge
Motopress AS
Fernanda Nissens gt 3
0484 Oslo
Tlf. (+47) 90 10 90 21 (+47) 23 40 10 31 Fax: (+47) 23 40 10 34
E-post: lisbeth@bike.no
www.bike.no