Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
Testkvartettens mest effektsvake motor må jobbe med de 15 ekstra kiloene den veier sammenlignet med grunnmodellen. F 800 GS Adventure oppleves som den klart tammeste av de fire testsyklene. Ved svært sakte kjøring krever BMW-en mye turtall og en kraftig slurende clutch, ellers er det risiko for motorstopp. Clutchen oppleves imidlertid som solid i hver situasjon, og den overopphetes ikke.
Idet vi måler de faktiske verdiene på bakhjulet i bremsebenken, får vi frem maksimalt 76,8 hestekrefter ved 8 300 rpm. Momentet lander på 73,00 Newtonmeter ved 5 700 rpm.
Denne benkekjøringen er hentet fra sammenligningstesten i Bike nummer 5 2106. De øvrige modellene var KTM 1050 Adventure, Triumphs Tiger 800 XCa, samt Honda CRF 1000 L Africa Twin.