Battle of the Kings er i gang

For å vinne må man bygge den mest oppsiktsvekkende custom-utgaven av en 2016 Iron 883, og innenfor klart definerte rammer. Totalkostnaden må være under 14 000 Euro inklusive skatter og avgifter. Konkurransen går over to faser, hvor den første er en nasjonal/regional konkurranse med nettbasert stemmeavgivning. De lokale vinnerne skal deretter møtes på Wheels and Waves-arrangementet i Barritz, Frankrike senere i år.
I Norden er det tre forhandlere som kjemper om å komme videre til den europeiske finalen, og to av syklene er fra Norge.

Harley-Davidson Trondheim – «Redrum»
Sykkelen er en miks av gammel bobberstil og moderne urban stil. Målet har vært å skape en sykkel som faller i smak hos en ung og bred gruppe motorsyklister, til en overkommelig kostnad. Sykkelen har blant annet blitt senket bak, bakskjermen er rensket, og bremselys er byttet. Selve bensintanken er hevet med 2 tommer, og forskjermen er kappet. Sykkelen har fått en blodrød lakkering som, sammen med inspirasjon fra skatemiljøet i Trondheim, har gitt den tilnavnet «Redrum».

Design: Rolf Inge Sommervold.
Mekaniker: Petter Leth Olsen. 
Lakkering: Jomar Larsen.

Harley-Davidson Ålesund – «Mr. Bobber»
H-D Ålesunds bidrag er inspirert av bobberstilen fra 40 og 50-tallet. Den originale bakskjermen er avkuttet, flyttet og justert. Sykkelen er senket 1,5 tommer, og felgene er byttet til 16 tommer. En annen vesentlig detalj er at speedometeret er flyttet ned ved siden av tanken. Alle instrumenter er fjernet slik at føreren kun ser toppen av frontlykten. Andre endringer er blant annet nytt eksosanlegg, fremflyttersett og nytt styre.

Design: Samtlige ansatte hos H-D Ålesund
Mekanikere: Ronny Vatnehol og Espen Dahle-Vik.

Harley-Davidson Stockholm – «Eagle Spirit Flat Track-scrambler»
H-D Stockholms bidrag til Battle of the Kings 2016 er inspirert av flat track i tillegg til sekstitallets scrambler-stil. Tidlig på sekstitallet bygde Harley-Davidson sin egen scrambler kalt XLCH High Pipe. Denne sykkelen, som har fått navnet «Eagle Spirit Flat Track-scrambler», har de samme genene som den opprinnelige XLCH, men med H-D Stockholms eget særpreg.

Design: Hans Angermund
Mekaniker: Martin Machl
 

Klikk deg inn på www.h-d.com/customkings for å lese mer om Battle of the Kings.

 

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser