En av Bikes testfavoritter (den har vunnet Superbike-testene flere ganger) kommer i 2015 i oppdatert format. Neste generasjons RSV4 får tillegget RR.
Motoren, den kritikerroste V4-en, har fått 16 hester til – totalt 201 ved 13000 rpm. Aprilia påstår at så godt som alle innvendige, og for den del utvendige motordeler er gjort om. Bare for å nevne noe er luftboks og injektorer nye, mens hele forbrenningskammeret er omarbeidet for bedre forbrenning og redusert friksjon. Takket være dette har en kunnet redusere motorvekten med 1,5 kilo. RSV4 RRs tørrvekt oppgis til 180 kilo, en kilo mindre enn nåværende RSV4 Factory aPRC.
Aprilia har finslipt chassis og vektfordeling. Blant annet har svingarmen blitt 14 millimeter lenger for bedre stabilitet og feste. Når det gjelder designen, uttaler Aprilia at det er en helt ny front, selv om det ved første blikk ser så godt som identisk ut. Lykten er finjustert og har fått LED-posisjonslys.
RSV4 RR leveres som standard med elpakken aPRC, som inkluderer traction control, wheelie control, launch control og quickshifter. Som ekstrautstyr får du «Race Pack». Denne inneholder lettere aluminiumsfelger og Öhlinere (originalt sitter det Sachs-dempere montert). Aprilia presenterte også spesialversjonen RSV4 RF. Denne har Race Pack som standard, og en unik lakkering kalt «Superpole». RF produseres bare i 500 eksemplarer.