SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Den foreløpige prototypen har en mellomstor parallelltwin, og er ellers utstyrt med mye ny teknologi. Med denne modellen henvender Aprilia henvender seg spesielt til unge motorsyklister som kommer fra mindre motorstørrelser. Den skal være morsom i bruk på daglig basis, men skal også trives godt på banedager.
Ifølge den italienske produsenten har de arbeidet mye med aerodynamikken, og det er lagt ned mye tid i vindtunnel. Sittestillingen skal være sportslig, men samtidig komfortabel. Aprilia er sparsommelige med informasjonen, men kan si at rammen og svingarmen er laget i aluminium.
RS 660 ble til rundt konseptet av en ny motor som Aprilia jobber med – en 660 kubikk parallelltwin. Motoren skal være veldig kompakt, og mye av konseptet er hentet fra V4-motoren på 1100 kubikk som sitter i Tuono V4 og RSV4 1100 Factory. Denne konfigurasjonen ble valgt på grunn av sin kompakte natur og effektivitet, samt at den sender lite varme til føreren. Den åpner også muligheten for en lett ramme og støtdemping.
Det blir spennende å følge konseptsykkelen frem til en forhåpentligvis ferdig produksjonsmodell.