Bakker Framebouw er en nederlandsk rammeprodusent som står bak mange annerledes bygg. Den siste skapningen eieren selv er hjernen bak, er en maskin som visker ut alle grenser for hva som er vanlig for en maskin som er utstyrt med pakkvesker og et bredere styre.
Skal makte to
Nico Bakker hadde en tydelig liste over hva han ville at hans motorsykkelbygg skulle levere. Den skulle være kompakt og sterk nok til å «overleve» et mindre krasj. Karakteren skulle være sporty med en anseelig mengde kraft for hånda, passende for bruk både på og ved siden av veien. Komforten skulle være god, også for to personer og det skulle finnes nok plass til bagasjen. En firesylindet motor skulle i tillegg legge konkurrenterne i bakleksa.
Hva ble så resultatet? Jo, følgende:
Vekten: 190 kilo klar for tokt, med sidevesker montert.
Effekt: 180 hestekrefter fra en trimmet Suzuki GSX-R 1000 motor, med Akrapovic avgassystem.
Demping: Foran sitter 50 millimeters Marzocchi støtdempere, bak vokter en demper fra HK.
Håndlagd tank
Tanken er laget for hånd i aluminium. Hjulene kommer fra Ducati og pakkveskene fra BMW. Fargevalg er opp til kunden og prisen er ekstrainformasjon som kommer på etterspørsel.
Hva synes du om crossover-skapningen?