Aprilia
Italienernes modellutvalg er uforandret i 2014. Imidlertid informerer fabrikken om at de kommer til å delta i MotoGP fra og med 2016. Dermed vil vi om to år få fem fabrikksteam istedenfor de nåværende tre, siden også Suzuki skal delta fra 2015.
BMW
To store nyheter ble presentert fra BMW. En naken versjon av S1000RR døpt S1000R, og en ny R1200RT.
Ducati
For første gang viste man Ducati Superleggera offentlig, men den store nyheten var nye Ducati Monster 1200. Modellen får motoren som sitter i Multistrada, og har 135 hestekrefter. Også en S-versjon med 145 hestekrefter ble lansert.
Harley-Davidson
Den store nyheten fra Harley er Street-familien som består av Street 500 og 750. Dette er den første helt nye plattformen fra Harley på 13 år, og skal lokke unge førere til merket. Street 750 forventes til Norge mot slutten av 2014.
Honda
Honda viste en rekke nyheter, blant annet en Öhlins-utstyrt CBR1000RR, en oppdatert VFR800F, og CTX-familien.
Husqvarna
Ingen ny modell ble presentert fra Husqvarna, men det ble vist en prototype. Prototypen ser tilbake på merkets historie, men er også en indikasjon på hva Husqvarna kommer til å sysle med i fremtiden. Klikk her for å lese om 701 Concept.
Kawasaki
Den store nyheten fra Kawasaki var oppdateringen av Z1000. I stor grad var det en utseendemessig oppdatering, men også motoren har fått en overhaling med lignende oppdateringer som Z1000SX. Kawasaki viste også sin første maxiscooter, som er spesialtilpasset det europeiske markedet – J300.
MV Agusta
Fra tidligere av visste vi at MV Agusta skulle vise en modell døpt Turismo Veloce. Modellen ble offentliggjort på EICMA, og er en sporttourer som tillater føreren å veksle uten gir, har 125 hestekrefter og flere elektroniske hjelpemidler. Klikk her for å lese mer om modellen.
Triumph
Triumph oppdaterer sitt cruisersortiment i 2014, og presenterte en spesialversjon av Tiger 800XC. De forteller også at en Daytona 250 skal produseres i India.
Yamaha
Sjefredaktør i Bike, Magnus Wallner, var på plass, og han omtaler Yamaha som det friskeste pustet på EICMA. Ikke bare presenterte Rossi en spesialversjon av MT-09 døpt Street Rally, Lorenzo viste en ny modell i MT-familien døpt MT-07. Produsenten viste også klassikeren SR400 i ny drakt.
Zero
Elmotorsykkelprodusenten Zero har oppdatert hele sitt sortiment i 2014, med blant annet nye støtdempere og oppfrisket instrumentering. Den eneste modellnyheten var Zero SR, som er en R-versjon av S. En ny styreenhet har økt både effekt og dreiemoment betraktelig.
Hvilken nyhet er din favoritt?