Moto Guzzis V85TT kommer i tre versjoner for 2024: On road, offroad og noe midt i mellom. Basiskonseptet er uforandret, men motoren, som er en langsmontert V-twin på 853 ccm, har fått effekten økt til 80 hk med maks moment 83 Nm ved 5100 omdreininger. 90 % av momentet er tilgjengelig fra 3500. Motoren er oppgradert til Euro 5, og har bankesensorer, ride by wire med flere motor modes og semi-tørrsump smøring.
Rammen er en ny rørkontruksjon og har justerbar fjæring i begge ender. Fjæringsvei er 170mm framme og bak. Framme sitter doble 320mm skiver med radialmonterte Brembo kalipere, bak er det en 260mm skive med flytende kaliper. Elektronikken får signaler fra en 6-akset IMU og føreren har tre ride modes tilgjengelig: Road, Sport og Rain. Krengningssensitiv ABS og cruise kontroll er standard. Driften til bakhjulet er med kardang.
I tillegg til standard versjonen leveres V85TT også i Strada utgave med gatedekk, støpte aluhjul og mer strømlinjeformet stying enn standardvarianten. Den veier også 4 kg mindre.
Tredje versjon er den vi vil tro selger best: Travel. Den er beregnet for langtur og har 23 liters tank, høydejusterbar vindskjerm med 22% større areal og sidedeflektorer.