SPS AS har nå blitt ny distributør for Dunlop MC-dekk i Norge!
Yamaha har etter to år med MT-modeller skrudd opp tempoet. Nå er det ikke MT-09 som er på toppen med sine tre sylindere, 847 kubikk og 115 hestekrefter.
Nå er det den sinte enliters-fighteren MT-10 som gjør entré. Crossplane-motoren som er hentet fra R1, men som er justert for mer gatevennlig kjøring, har blitt plassert i et lett chassis med kort akselavstand.
165 hestekrefter når ned i bakken via traction control med tre nivåer. Andre hjelpemidler er slureclutch og all elektronikk fra R1 – bortsett fra den avanserte IMU-enheten.
Støtdempingen skjer ved hjelp av en 43 millimeters forgaffel og en bakdemper fra KYB. Bremsene foran består av Nissins radialmonterte firestemplede kalipere og doble skiver på 220 millimeter.
Motorsykkelens futuriske design toppes av en stor LCD-skjerm bak den vindavvisende kåpen.
Hva synes du om Yamaha MT-10?